Нагородження призера фінального ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті – 2024» Дарини Гардиш (КН-21-1)

У березні-квітні 2024 року на базі Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького (м. Запоріжжя) за сприяння Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» МОНУ відбувся Всеукраїнський конкурс студентських наукових робіт «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті». Метою Конкурсу визначено створення умов для розвитку інтелектуального потенціалу талановитої молоді, стимулювання інтересу здобувачів вищої освіти до науково-дослідницької діяльності, формування наукового та професійного світогляду майбутніх фахівців.

Студентка групи КН-21-1 Гардиш Дарина Олександрівна виконала наукову роботу на тему «Інформаційна технологія оцінювання релевантності бази тестових завдань семантичній структурі навчальних матеріалів за інтелектуальним аналізом їх текстового вмісту» й, здобувши переможне І місце в І турі, представляла Хмельницький національний університет у підсумковій конференції в ІІ турі Конкурсу. Наукова робота Гардиш Дарини до Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» була представлена у напрямі «Інформаційно-комунікаційні технології у закладах вищої освіти». На Конференції розглядались фіналісти заключного ІІ етапу конкурсу студентських наукових робіт, було подано 51 роботу з 29 закладів освіти України. За рішенням журі підсумкової конференції Конкурсу, наукова робота Гардиш Дарини зайняла призове ІІІ місце в фінальному ІІ турі.

http://icte.mdpu.org.ua/peremozhtsi-2024/

Наукова робота Гардиш Дарини на тему «Інформаційна технологія оцінювання релевантності бази тестових завдань семантичній структурі навчальних матеріалів за інтелектуальним аналізом їх текстового вмісту» виконана у напрямку застосування сучасних методів та засобів штучного інтелекту в освітніх цифрових технологіях, в результаті виконання даної роботи було розроблено інформаційну технологію оцінювання релевантності бази тестових завдань семантичній структурі навчальних матеріалів за інтелектуальним аналізом їх текстового вмісту з використанням NLP. Для реалізації інформаційної технології було використано ряд методів штучного інтелекту у сфері обробки природньої мови, зокрема метод дисперсійного оцінювання для аналізу навчальних матеріалів та метод частотного аналізу для тестових завдань. Для дослідження ефективності створеної інформаційної технології було  виконано її прикладну програмну реалізацію. Створена інформаційна система включає основні підсистеми: збір та обробка вхідних даних, семантичний аналіз навчальних матеріалів та тестових завдань, оцінка релевантності тестових завдань семантичній складовій начальних матеріалів. Проведене дослідження ефективності розробленої інформаційної технології встановило, що вона дозволяє одержувати відповідні коректні результати, різниця між висновком програми та висновком експерта складала різницю мінімум 2% та максимум 18%, у середньому 8,261%.

Розроблені метод та система має значний потенціал при використанні у навчальних закладах та інших освітніх і комерційних організаціях, де використовується тестування рівня знань з визначених навчальних матеріалів й відповідно постає проблема оцінки релевантності наявних тестових завдань навчальним матеріалам. Запропонована інформаційна технологія дозволить автоматизувати процес оцінювання та забезпечить об’єктивність результатів. З темою наукової роботи було виконано дві доповіді на конференціях (всеукраїнській і міжнародній), опубліковано відповідні дві публікації. Результати роботи впроваджені в діяльності комерційної фірми (ТОВ «Системи для бізнесу 2») при розробці промислового програмного забезпечення, що включає навчальні модулі з функцією тестування.