Психологічна служба ХНУ надає свої послуги студентам, аспірантам, викладачам та співробітникам університету на безоплатній основі.

Психологічна служба надає свої послуги студентам, аспірантам, викладачам та співробітникам університету на безоплатній основі.

Посилання на сторінку психологічної служби Хмельницького національного університету

Мета психологічної служби – забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист психічного здоров’я і соціального благополуччя усіх його учасників.

Види  діяльності психологічної служби: 

– психологічне консультування – надання психолого-педагогічної допомоги студентам, викладачам та співробітникам у вирішенні проблем щодо розвитку, виховання, навчання та формування психологічної і соціальної компетентності учасників освітнього процесу;

– психодіагностика – психологічне вивчення причин труднощів у навчанні, інтелектуальному розвитку, соціально-психологічній адаптації, індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні, взаємовідносин у колективі;

– психопрофілактика – проведення індивідуальних і групових занять (консультацій, тренінгів, семінарів, лекцій тощо) для відповідних цільових груп з метою своєчасного попередження відхилень у розвитку та становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі;

– психореабілітація – надання психолого-педагогічної і соціальної допомоги студентам, що мають соціальні і психологічні проблеми, пережили чи знаходяться у важкій життєвій ситуації, стресі тощо;

– психологічна просвіта – формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу;

– психологічна корекція – усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів освіти, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, схильності до залежностей та правопорушень, різних форм девіантної поведінки.

Діяльність психологічної служби дає можливості:

  • вирішити проблеми у навчанні;
  • пізнати краще себе (психологічні особливості характеру, темпераменту, здібності, можливості і т.д.);
  • навчитись розуміти себе і свої переживання та сформувати навички саморегуляції;
  • навчитись розуміти інших людей та їх проблеми;
  • дізнатися як налагодити взаємовідносини з оточуючими людьми та сформувати навички ефективного спілкування;
  • навчитися знаходити вихід з проблемних ситуацій, кризових станів;
  • навчитись уникати конфліктів та «правильно» виходити з них;
  • позбутися від страхів, депресії, тривоги та  відновити душевну рівновагу,  вирішити проблеми у дитячо-батьківських стосунках.